Blog

Una dintre recomandările principale în momentul în care treci printr-o intervenție chirurgicală, fie ea estetică sau de altă natură, este schimbarea regimului alimentar, pentru o recuperare eficientă și rapidă. Alimentația sănătoasă este o necesitate biologică, dar are și o tradiție culturală importantă, care a favorizat dezvoltarea și transmiterea multor mituri false. În medii diferite de comunicare, precum în rețelele sociale și în alte medii digitale online, apar din ce în ce mai multe „credințe” eronate despre alimentație și diete ce pot duce la silueta mult dorită, dar care pot afecta fără doar și poate sănătatea ta generală.

Cu toate acestea, datorită bazei științifice de care dispunem în prezent, este posibilă eliminarea acelor credințe, destul de înrădăcinate, mulțumită cunoștințelor și sfaturilor oferite de către profesioniști adevărați în materie de nutriție și sănătate. Iată câteva mituri false, pe care nu trebuie să le iei în calcul dacă vrei să adopți un regim sănătos, pe termen scurt sau lung:

 

Nr. 1: Pâinea îngrașă!

Este una dintre cele mai răspândite mituri și una dintre cele mai comune sacrificii ale celor care doresc să slăbească și să-și mențină greutatea. Cu toate acestea, eliminarea acesteia din dietă nu este justificată. Într-adevăr, consumul în exces de pâine poate duce la creșterea în greutate, însă acest lucru este valabil pentru majoritatea alimentelor consumate în exces. De ținut cont de faptul că, așa cum spun și experții, o dietă sănătoasă și echilibrată necesită ca jumătate din consumul de calorii să provină din carbohidrați. Dacă ce adaugi în alimentația de zi cu zi pâinea, trebuie să fii moderat cu celelalte alimente care o însoțesc, precum: sosuri, unt, gem, carne etc.

 

Nr.2: Există alimente care slăbesc!

Toate alimentele conțin calorii, condiția principală fiind cantitatea de alimente consumate. Prin urmare, factorul determinant este dieta corespunzătoare, deoarece nu există nici-un aliment specific sau produs care să ducă la pierderea în greutate. Este important să se găsească echilibrul între consumul alimentar și activitățile fizice de zi cu zi! Combinațiile trebuie realizate corespunzător, nefiind benefice nici prea multe proteine, nici prea mulți carbohidrați, motiv pentru care informarea este de bază în momentul în care adopți un nou regim alimentar. 

 

Nr. 3: Cafeaua crește tensiunea arterială

Da, acest tip de băutură conține cafeină și, prin urmare, stimulează tensiunea arterială, însă într-un procent foarte mic. Spre deosebire de alte tipuri de nutrienți, cum ar fi sarea, care atunci când este consumată în exces poate fi un factor determinant în creșterea tensiunii arteriale, cafeaua nu este atât de nocivă precum se spune. Consumată în exces, ea poate provoca daune corpului, însă o cantitate redusă reprezintă un răsfăț pe care ni-l putem permite cu toții, măca o dată la câteva zile.

 

Nr. 4: Consumul de lichide înainte de o masa, evită îngrășarea

Există persoane, care odată ce consumă o cantitate mare de lichide înainte de masă, au senzația că sunt sătuli, ceea ce contribuie în mod evident la reducerea apetitului, însă nu în toate cazurile. Aportul de apă pentru anumite persoane poate afecta eliberarea de acizi gastrici și astfel, împiedică digestia. Unele organisme rețin apa, lucru care îți va da impresia că, deși consumi cantități mai mici de mâncare sau produse mai sănătoase, ești la fel de gras ca înainte. Combină dieta cu sport și astfel vei avea parte de echilibru și rezultate spectaculoase pentru corpul tău. Evident, pentru un efect garantat, nu uita niciodată că medicul estetician îți stă la dispoziție cu soluții rapide, care-ți vor readuce încrederea în tine!

Disclaimer: Rezultatele Operatiilor Medicale pot fi diferite de la pacient la pacient.